11 Kasım 2011 Cuma

Çivili Kasnak İşi Yıldız Peçete Yapılışı

Çivili kasnakta yaptığımız tutkal işi ya da kasnak işi elişisinin yapılışını adım adım açıklayarak

Tüm espri karşılıklı kenarı olan üç çift çıtanın köşelerden çakılmasıyla oluşturulan bir tahta kasnak. Üzerine birer cm lik eşit aralıklarla yerleştirilmiş cam çivilerinin çakılması ve paralel kenarlardaki karşılıklı çivilerin de tam karşısında çakılmış olması. Bir köşeye fazladan bir çivi çakarak ip bağlama yerini belli edebilirsiniz ya da eliniz alışınca bunabile gerek kalmayacak.
Yıldız tutkal işi peçete için ben ince ip kullanmayı tercih ettim. İsteyenler tutkal işi salon takımında da kullanıldığı gibi beyaz ya da renkli oya altı ipi kullanabilirler.
Tutkal işi yıldız peçete için kullandığım diğer malzemeler; tutkal ve pullar.. İstediğiniz gibi pullarla süsleyip tasarlayabilirsiniz.
Şimdi tutkal işi için gerekli malzemeleri hazırladıktan sonra ipi bağlayıp sarmaya başlıyorum.



Önemli olan sadece paralel kenarlara karşılıklı ipi geçirmek.

Birinci karşılıklı kenar bittikten sonra ikinci kenara hemen yandan geçelim.



Son olarak da üçüncü kenarlara karşılıklı ipi dolayıp ipi son çiviye bağlayarak tutkal işi yıldız peçetenin ip bağlama işlemini bitiriyorum.



İşte bu kadar. :) O kadar da zor değilmiş değil mi???

İpi bağladıktan sonra önce tersten sonra düzden birer kat tutkal dökerek istediğimiz renkte ve şekilde pulları yapıştırabiliriz.

İlk kat tutkalı arkadan yapmanın faydası ipler üst üste geldiğinden birbirlerine iyi yapışmaları gerekir,bu yüzden gereklidir. İkinci katı önden tutkallayarak pulları istediğimiz şekilde yapıştırabiliriz.



Çıkarılışına gelince; sadece kenarlardan makas atarak önce çivili kasnaktan kurtarın sonra da boncuklara ya da pulları sıfırlayarak ipleri temizleyin.
Sonuç:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder